İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) öz kaynaklarıyla sürdürdüğü raylı sistem yatırımları kapsamında yapımı devam eden Pendik Merkez–Kaynarca Merkez–Fevzi Çakmak Metro Hattı'nda çalışmalar aralıksız sürüyor. İBB Başkanvekili Nuri Aslan, hattın Pendik'teki şantiyesini ziyaret ederek yürütülen çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi aldı.
İnceleme programına İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Erman Eryılmaz, Metro İstanbul AŞ Genel Müdürü Özhan Şenol, teknik ekipler ve belediye yöneticileri de katıldı.
"Durdurulan Metro Projeleri Yeniden Hayata Geçirildi"
Şantiye sahasında açıklamalarda bulunan Nuri Aslan, söz konusu hattın geçmişine değinerek, 2017 yılında ihalesi yapılan projenin bir dönem durdurulduğunu, 2019 sonrasında ise yeniden öncelikli yatırımlar arasına alındığını söyledi.
İstanbul'da uzun yıllar bekleyen metro projelerinin yeniden canlandırıldığını ifade eden Aslan, Ekrem İmamoğlu'nun göreve gelmesinin ardından durdurulan raylı sistem yatırımlarının yeniden başlatıldığını belirtti.
Aslan, "İstanbul'un ulaşım sorununu çözmenin yolu raylı sistem yatırımlarından geçiyor. Bu anlayışla hareket ederek kent genelinde birçok metro hattında çalışmaları yeniden başlattık. Bugün geldiğimiz noktada bu projelerin önemli bir kısmı tamamlandı, bir kısmında ise çalışmalar hızla devam ediyor" dedi.
"2027'nin İlk Yarısında Hizmete Açmayı Hedefliyoruz"
Pendik Merkez–Kaynarca Merkez–Fevzi Çakmak Metro Hattı'nın yapımında önemli ilerleme kaydedildiğini belirten Aslan, hattın açılış takvimine ilişkin de bilgi verdi.
Aslan, "Çalışmalar planlanan program doğrultusunda devam ediyor. Hedefimiz hattı 2026 yılının sonu ile 2027 yılının ilk yarısı arasında İstanbulluların hizmetine sunmak. Tamamlandığında bölgenin ulaşım yükünü önemli ölçüde hafifletecek ve vatandaşlarımızın kent içi ulaşımını daha hızlı ve konforlu hale getirecek" diye konuştu.
"Anadolu Yakası'nın Altını Demir Ağlarla Ördük"
İstanbul'da son yıllarda raylı sistem yatırımlarının önemli ölçüde arttığını ifade eden Aslan, hem merkezi yönetim hem de İBB tarafından hayata geçirilen projelerle Anadolu Yakası'nın metro ağı açısından büyük bir dönüşüm yaşadığını söyledi.
"Asya Yakası'nda metro yok" eleştirilerinin gerçeği yansıtmadığını belirten Aslan, "Hem Bakanlık hem de İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen yatırımlarla Anadolu Yakası'nın altını adeta demir ağlarla ördük. Kentin ulaşım geleceği için raylı sistem yatırımlarını sürdürmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
"Önemli Olan Millete Hizmet Etmektir"
Konuşmasında Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt ve TÜYAP yönündeki metro yatırımlarına da değinen Aslan, yeni hatların hayata geçirilmesi için gerekli süreçlerin devam ettiğini belirtti.
Hizmet üretirken siyasi ayrım gözetilmemesi gerektiğini vurgulayan Aslan, "Önemli olan millete hizmet etmektir. Hizmetin hangi partinin belediye başkanı tarafından yapıldığının bir önemi yoktur. Vatandaşlarımızın ihtiyaç duyduğu hizmetleri hayata geçirmek hepimizin ortak sorumluluğudur" dedi.
Şantiye incelemesinin ardından Nuri Aslan, metro hattında görev yapan çalışanlarla bir araya gelerek emekçilere teşekkür etti ve günün anısına hatıra fotoğrafı çektirdi.